Post af Prof. Darcel Montaque Lavoie den Jun 9, 2014 22:50:16 GMT 1
Det var en mandag morgen og eleverne var så småt begyndt at vænne sig til mønsteret at gå i skole. Prof. Lavoie gik op til tavlen og så udover klassen af elever der ikke var mere end 11 år gamle. Han lod blikket glide udover eleverne der tydeligt var spændt på hvad der nu skulle ske. ”I denne uge skal I have om galakser og sidst på timen vil jeres opgave komme” sagde prof. Lavoie med et smil over sine læber og nikkede let for sig selv. Prof. Lavoie kiggede igen ud på klassen, "Der har været mange teorier om galakser i tidens løb. Som I nok ved så er hele ideen ved en teori at den skal kunne eftervises af alle som har lyst. Det hele startede i oldtiden, og siden da har der været mange teorier som er blevet forkastet. Men hvad er en galakse egentlig?" begyndte han og talte videre og spurgte nogle gange nogle af sine elever, hvor nogle var ivrige for at svare. Da der var få minutter til at timen var slut, var det tid til at få opgaven at vide. Oppe på tavlen kom følgende skrift til syne: GALAKSER.
På tavlen tavlen blev kravene for opgaven skrevet op, mens han også sagde det højt:
"Selvfølgelig skal stilen afleveres til undertegnede inden søndag nat. Der skal stå generalle karakteristika for en galakse og hvad det er, samt hvad der kendetegner vores egen galakse. Dine kilder SKAL angives ellers så mistænkes det som snyd. Skriv kravene ned,".
Han kiggede op på klokken, der var stadig to minutter tilbage. "I bestemmer ærlig talt selv om I vil gå nu eller begyndte på jeres opgave. Jeg håber I får en god dag" sagde han inden han satte sig ned og betragtede klassen.
Krav:
- Afleveres til mig
- Karakteristika for en galakse
- Hvad er en galakse? Hvad betyder ordet?
- Mælkevejen - hvordan ser vores egen galakse ud?
- Andre ting som I synes skal med
- Bonus spørgsmål: Hvilke typer galakser findes der?
HUSK AT ANGIVE KILDER!!!
På tavlen tavlen blev kravene for opgaven skrevet op, mens han også sagde det højt:
"Selvfølgelig skal stilen afleveres til undertegnede inden søndag nat. Der skal stå generalle karakteristika for en galakse og hvad det er, samt hvad der kendetegner vores egen galakse. Dine kilder SKAL angives ellers så mistænkes det som snyd. Skriv kravene ned,".
Han kiggede op på klokken, der var stadig to minutter tilbage. "I bestemmer ærlig talt selv om I vil gå nu eller begyndte på jeres opgave. Jeg håber I får en god dag" sagde han inden han satte sig ned og betragtede klassen.
Krav:
- Afleveres til mig
- Karakteristika for en galakse
- Hvad er en galakse? Hvad betyder ordet?
- Mælkevejen - hvordan ser vores egen galakse ud?
- Andre ting som I synes skal med
- Bonus spørgsmål: Hvilke typer galakser findes der?
HUSK AT ANGIVE KILDER!!!