Post af Deleted den Mar 4, 2015 19:32:35 GMT 1
Diaval rystede svagt på hoved, en så diskret handling at hun nok ikke så det, men det var heller ikke hende han rystede af, men ham selv. Det var smilet som ligepludselig gik ham på, han viste aldrig folk sine følelser og det var nettop det han lige havde gjord, han havde vist at han rent faktisk kunne smile ægte og for ham, var det li med en svaghed og noget han ikke skulle have gjord. Hans vrede tanker, skubbe han til sidst væk for han gad ikke spilde tid på det nu, det måtte han straffe sig selv for senere og det kom nok til at gøre ondt. Diaval vendte opmærksomheden imod hende igen, efter et kort sekund at have været sådan lidt fraværende, men nu var hans øjne igen fuld fokuseret på hende. Han tog kort sit glas for at tage en tår, før det igen blev placeret på sin plads, og sendte hende et skævt smil imens han lagde hoved let på skrå. Han kunne se hendes usikkerhed, nærmest mærke den fordi dyret i ham lå lige under overfladen og var klar når som helst, til at tage overhånd og styre ham men han havde kontrol over det, bedre kontrol end mange andre med samme evne. Han nikkede let til hende og satte sig lidt bedre til rette" det skal du da også være glad for" svarede han let, med en undertone af alvor fordi han jo selv igen forældre havde, de kunne åbenbart ikke klare at have et barn og han forstod slet ikke at hans mor, ikke havde fået fjernet barnet før han blev født, men han var nu glad nok for at leve. Men havde altid været jaloux over at andre voksede op i familieler, at de fik al den kærlighed de havde brug for og ikke skulle klare sig selv som han havde. Han kørte en hånd igennem håret, da spørgsmålet endelig kom, hun spurgte ind til ham " jeg er opvokset på et børnehjem for magiker, i Bulgarien" startede han langsomt ud, imens han så tænksom på hende " det var ikke ligfrem et venligt sted, og det gjaldt om at være den stærke, for ikke at ende som offer for mobbning" sagde han lidt mere stille og en anelse bitter, det havde ikke været en god barndom. Han sendte hende et let smil og lænede sig lidt mere tilbage, kunne se på hende at hun også var ved at være træt" jo det syntes jeg da, du virker som en der kan lide selskab" sagde han og betragtede hende let, hendes næste ord fik ham næsten til at føle medlidenhed, men ikke helt dog tæt nok på" Jeg forstår dig udmærke, jeg har ikke selv en uddannelse" sagde han stille" men jeg er sikker på, at du vil kunne klare det " sagde han så mere roligt" du virker træt, skal vi bare sove nu og så snakke når du har fået sovet ordenlig" sagde han med en rolig stemme, håbed på han ikke skræmme hende væk. Diaval satte sig lidt mere op, før han tog sit glas igen og drak det sidste slat af den gyldne væske.