Post af Deleted den Apr 11, 2014 14:54:38 GMT 1
Man kunne ikke ligefrem prale af Mattheus’ forhold til Aly, for det havde virkelig ikke været meget værd, siden skoletiden.. Dengang hvor alt stort set havde været godt.. De havde haft det godt.. Han kunne sammen med Scott.. Og det kunne det bare ikke mere. Det hele var faktisk ødelagt, og det kunne han slet ikke have med at gøre. Han nikkede med en forståelsesfuld mine. ”Du må jo sige til, hvis du har brug for en hjælpende hånd,” sagde han roligt. De skæve arbejdstider kunne han da godt se, ville gøre det hele langt mere problematisk, og nu hvor han havde været en del af det hele til nu, så… kunne han vel altid tilbyde det alligevel? Også som en grund til at se hende lidt mere, men også for at komme lidt væk fra Aly og den trykkede stemning som hvilede i hjemmet. ”Jeg håber da alligevel, at jeg får chancen for at hilse på den lille krudtugle,” sagde han med et stille smil på læben. At hun så alligevel skulle gennemskue ham på den måde, havde han det skidt med, for han ville slet ikke have, at hun skulle være trøstepræmien.. Det kunne han da slet ikke lide! Han ville ikke udnytte hende.. Det var han virkelig for glad for hende til at gøre. ”Jeg bryder mig ikke om, at du fremstiller det på den måde, Raquel,” påpegede han med en sigende mine, for løgn var det bestemt heller ikke i den anden ende. Som hun rykkede sig helt tæt på, måtte han virkelig stå imod fristelsen for at lade sine læber møde hendes.. Han var virkelig fristet af det forbudte! ”Hvordan kan jeg lade være..? Jeg føler mig set og værdsat her, og mere end hvad jeg gør hjemme.. Det du viste mig.. det vi delte, vil jeg ej heller glemme..” Denne gang var det ham der tog skridtet mod hende. Hun skulle bestemt ikke tro at hun bare var en trøst. Det var hun for vigtig til.