Post af Camille Tuyết Brown den Nov 23, 2014 15:51:15 GMT 1
Fulde navn: Camille Tuy?t Brown
Alder: 47 år
Blodstatus: Mugglerfødt
Tidligere jobs: Leder af Skt. Mungos og fuldgyldigt medlem af Hogwarts’ Bestyrelse
Civilstatus: For nyligt fraskilt fra forhenværende minister, Andrew Scott
Største vision: En fuldkommen og frem for alt vellykket afskaffelse af hemmelighedsdekretet, så de to verdener kan integreres i hinanden.P o l i t i s k e h o l d n i n g e r
? Alle magikere uanset blodstatus er lige
? Halvmennesker og væsener med Nær-Menneskelig Intelligens har også en stemme
? Den magiske befolkning har ret til i langt højere grad at blive inddraget i beslutningstagen i Ministeriet
? Hver mand har ret til sin mening
? Sikkerheden for magikere såvel som for mugglere kommer i første række
? Der skal etableres flere tilgængelige videreuddannelsesmuligheder for magikereÆ n d r i n g e r , d u v i l l e f o r e t a g e
? Der skal etableres et universitet for magisk efteruddannelse. Magiakademiet for Dramatisk Kunst, Skolerne for Ekstraordinære Sprog og Akademiet for Flyvning har længe været en kendsgerning, men nærer man et ønske om at forske i de forskellige fag, er der ingen muligheder. Ved at etablere et magisk universitet kan vi give befolkningen flere muligheder, vi kan udvikle magien og sikre kompetent vejledning, der minimerer, forhåbentlig helt eliminerer, antallet af ulykker og dødsfald som en konsekvens af fejlslagne besværgelser og inkompetent håndtering af magiske planter og dyr.
? Ændring af lovgivningen, så også Halvmennesker og væsener med Nær-Menneskelig intelligens, herunder Nisser, Kentaurer, Husalfer, Dyndfolk og Halvkæmper, har ret til repræsentanter i Højmagiratet, kan stemme til Ministervalget og blive ansat på lige fod med andre magikere. Jeg siger ikke, at vi skal udstyre individerne med tryllestav og indføre magiskoler for Husalfer, for de forskellige væseners magi ér netop anderledes end magikernes, og i mange tilfælde har de ikke brug for en tryllestav for at udføre deres magi, i modsætning til os magikere. Det er en realitet, at væsener med Nær-Menneskelig Intelligens også bliver indkaldt til høringer i Ministeriet og det er derfor kun etisk korrekt at lade dem indtage en plads i Højmagiratet, så de kan være med til at dømme.
? Obliviatorhovedkvarteret skal nedlægges. Mugglere, der har overværet anvendelse af magi, skal ikke udsættes for hukommelsesmodifikationer. Vi skal i stedet tage dem til os og oplyse og informere om det magiske samfund med henblik på en succesfuld integrering af pågældende muggler og dennes nærmeste familie. Vores langsigtede mål er en afskaffelse af hemmelighedsdekretet, og dette skal være de første, spæde skridt i den retning. For ikke at skabe panik i mugglerverdenen kræver det, at vi går forsigtigt og gradvist til værks.
? Som et led i at sikre magikere såvel som mugglere en hverdag, hvor de ikke skal frygte for deres liv, så snart de sætter foden uden for deres hoveddør, skal der Indføres Sporing på De Utilgivelige Forbandelser. Derved får Ministeriet besked så snart, ordene er udtalt, og vores dygtige aurorer kan rykke ud øjeblikkeligt og forhåbentlig pågribe de skyldige, inden der bliver udført flere ulovligheder. Det er mit håb, at dette kan føre til tilfangetagelse af de medlemmer af Dødsgarden*, som vedbliver at sprede død og ødelæggelse omkring sig.
? På samme måde, som der udskrives valg for at vælge Ministeren for Magi, skal der udskrives valg, når medlemmerne af Højmagiratet skal findes. Som tingene står nu er det Ministeren og kun Ministeren, der udvælger medlemmerne, men kan det virkelig passe, at én mand - eller kvinde - skal udvælge de fulde 50 medlemmer, som kommer til at dømme i alle sager? På nuværende tidspunkt er Ministeren for Magi og de forskellige afdelingsledere i Ministeriet ligeledes selvskrevet til en plads i Højmagiratet. Jeg mener ikke, at man skal vælges på baggrund af en bestemt stilling i Ministeriet, men derimod på baggrund af, hvem befolkningen mener, er kompetente til at træffe objektive og rationelle afgørelser.
? Sidst, men ikke mindst, skal Straffeloven ændres. Hidtil har proceduren været således, at magikere, der har gjort brug af en af De Utilgivelige Forbandelser, tilfangetages og straffes med fængsling i Azkaban. Dette er ikke tilstrækkeligt. Adskillige fangeflugter fra Azkaban gennem den sidste tid har vist os, at fængsling alene ikke er nok til at sætte forbryderne ud af spil. Obliviatebesværgelsen skal derfor indføres som en del af straffen for brug af en af De Utilgivelige Forbandelser. Jeg tror på, at mennesker kan forandre sig, og derfor skal Obliviate ikke konsekvent bruges ved hver eneste tilfangetagelse, men kun i de tilfælde, hvor den kriminelle har forsøgt - med større eller mindre succes - at flygte fra Azkaban og derved omgå sin straf.
*Bemærk, at jeg ikke ønsker at afskaffe Dødsgarden. Enhver mand har ret til sin mening og ingen skal derfor straffes for ikke at bryde sig om mugglere. Men ender det ud i direkte overtrædelse af loven, skal de skyldige medlemmer straffes på lige fod med alle andre.H v o r f o r s k a l b o r g e r n e
s t e m m e p å d i g ?
De skal stemme på mig, fordi jeg har stor erfaring med at lede. Jeg ved, hvad der rører sig både på Hogwarts, på Skt. Mungos og i Ministeriet, fordi jeg har - eller har haft - det hele tæt ind på livet igennem mit medlemskab af Hogwarts' Bestyrelse, min position som leder af Skt. Mungos og mit ægteskab med den tidligere Minister for Magi. Jeg véd om nogen præcis, hvad jeg går ind til, ved at stille op som Minister for Magi.