Post af Deleted den Aug 10, 2014 15:01:02 GMT 1
Det gjorde ikke Alastair noget at snakke om disse ting. Han var en meget privat personlighed, som dog alligevel tiltrak en del opmærksomhed hvor end han gik. Men det var nu alligevel en smule rart, at Pamela viste en sådan interesse i ham og hvad han nu ellers havde at fortælle hende. Også selvom han nu ikke var helt vandt til at åbne sådan op overfor andre. Men hun havde nu alligevel været hurtig til at lokke de fleste oplysninger ud af ham. Det måtte en af de mange talenter hun bar rundt på. Alastair rømmede sin stemme en smule. "Jeg.. elsker mine forældre, ja." Svarede han ærligt med et lille nik mod bordet, og smilte så en smule til hende. Det var vel ingen skam for en mand at indrømme. Han havde oplevet mange knapt så behagelige ting, men ingen af dem kom fra hans barndomshjem.. i hvert fald ikke særligt mange. "De har altid vist mig og mine søskende omsorg og respekt. Og efterhånden som de er blevet ældre, har jeg forsøgt at gengælde deres kærlighed, og hjælpe dem." Tilføjede han og kiggede lidt på maden imens han talte. Han var trods alt en smule gammeldags, og i hans hoved var det, det eneste rigtige at gøre. At passe på sine forældre i deres alderdom, som de havde passet på ham i hans barndom.
"Well, det passer måske med at vi to får vores affærer i orden, besøger familie og hvad andet. Og efter en uges tid, skal jeg nok finde dig." Sagde han nærmest som et forslag efter at have tygget færdig af maden, og selvfølgelig med et blik vendt imod hende. Der var stadig lidt på hans tallerken, men selvom maden var god, blev samtalen, og ikke mindst hende, langt mere interessant med tiden. Alastair betragte hende og kneb sine øjne en smule sammen da hun erklærede det som interessant. Hovedet røg også lidt på skrå, og han lænede sig en smule udmattet tilbage mod stolens ryglæn. Med et lille nik sendte han hende et lettere udfordrende blik. "Ja, det bemærkede jeg." Tilføjede han hurtigt og måske en anelse kækt til hendes ord. Tja, han var der jo, og det var vidst lykkedes ham at overraske hende et par gange efterhånden. Ja, lidt hovmodig og drilsk måtte en mand vel have lov til at være, en gang imellem.
"Well, det passer måske med at vi to får vores affærer i orden, besøger familie og hvad andet. Og efter en uges tid, skal jeg nok finde dig." Sagde han nærmest som et forslag efter at have tygget færdig af maden, og selvfølgelig med et blik vendt imod hende. Der var stadig lidt på hans tallerken, men selvom maden var god, blev samtalen, og ikke mindst hende, langt mere interessant med tiden. Alastair betragte hende og kneb sine øjne en smule sammen da hun erklærede det som interessant. Hovedet røg også lidt på skrå, og han lænede sig en smule udmattet tilbage mod stolens ryglæn. Med et lille nik sendte han hende et lettere udfordrende blik. "Ja, det bemærkede jeg." Tilføjede han hurtigt og måske en anelse kækt til hendes ord. Tja, han var der jo, og det var vidst lykkedes ham at overraske hende et par gange efterhånden. Ja, lidt hovmodig og drilsk måtte en mand vel have lov til at være, en gang imellem.