Post af Deleted den Jul 10, 2014 13:13:22 GMT 1
Mattheus var faktisk god til børn. Ikke at man skulle tro det, når han som sådan ikke rigtigt havde noget med de små størrelser at gøre. Han sendte lille Élodie et smil. "Mor fortalte, at du var rigtig glad for Quidditch? Er det sandt?" spurgte han, også mest for at vende den mere mod den lille pige. Det var et trick som typisk virkede på børn. Det var hvad han selv havde erfaret med hans nevø, Zacharias. At hun så kaldte ham for sej, kunne han virkelig godt lide. Selv måtte han jo erkende, at det nok mere var Demetria, som passede på ham end omvendt, så gjorde det virkelig ingen forskel. "Det er også din mor som passer på mig. Vi passer nemlig på hinanden," fortalte han sandfærdigt. Men nej.. ingen brændt kage. Kun en kop kaffe, og det passede nu også Mattheus ganske fint. Han lod den lille pige tage om hans hånd, hvor han rejste sig, for at komme tilbage til bordet. Selvom det ikke var en samtale so han kunne køre færdig sammen med Demetria nu hvor der var børn til stede.. så gav det ham alligevel en del at skulle tænke over. "Ingen brændt kage.. kun en kop varm kaffe.." Han tog endnu en gang pladsen ved bordet, inden han tog en tår. Han kunne jo lige så godt drikke op.
Mattheus smilede let for sig selv. Hendes mor var uden tvivl skør og mærkelig, men en elskværdig og dejlig kvinde. "Din mor er nemlig mærkelig, det kan vi godt blive enig om," påpegede han med en drillende stemme, inden han vendte sig mod Demetria. "Men.. jeg tror vi har fået snakket om hvad vi skulle have snakket om.." endte han blot. Han brød sig ikke om at hun havde.. forudset hans død.. Hvis det da var rigtigt.
Mattheus smilede let for sig selv. Hendes mor var uden tvivl skør og mærkelig, men en elskværdig og dejlig kvinde. "Din mor er nemlig mærkelig, det kan vi godt blive enig om," påpegede han med en drillende stemme, inden han vendte sig mod Demetria. "Men.. jeg tror vi har fået snakket om hvad vi skulle have snakket om.." endte han blot. Han brød sig ikke om at hun havde.. forudset hans død.. Hvis det da var rigtigt.