Post af Deleted den Jun 22, 2014 9:15:54 GMT 1
Lektion: ”Den mørketidsalder var hård for mugglerne.. Specielt dem som havde kendskab til magi,” begyndte Shade med en rolig stemme, da eleverne endelig havde fundet deres pladser. ”Fuldblods var de mest sikre, mugglerne gik med en dødsdom over hovedet, og halvblods skulle påvise at de var fuldblods, ellers kunne de risikere at ryge samme vej,” fortsatte han. Bevidst til dagens undervisning, havde han mørkelagt hele klasselokalet, og det var alt sammen gjort med en hensigt. Selvom det var mange år siden den mørke tidsalder havde været, præget den stadig arbejdet som skete i Ministeriet. Han foldede hænderne over ryggen. ”Beretninger om forsvundne hekse og troldmænd, mugglere, fuldblods og halvblods præget dagligt Profettidende og radioerne som gik landet over. Det er her vi fortsætter arbejdet. Jeg vil gerne spille denne udsendelse for Jer, som er blevet gemt siden den mørke tidsalder.” Med et let svip med staven, begyndte en stemme at snakke højt oppe over hovedet på dem. ”Det er endnu en gang en trist nyhed, jeg må bringe Jer. Stadig flere hekse og troldmænd forsvinder. Her er dagens liste: Patrick Wilson… Jonnah Harrison… Patricia Abraham Collins…Jeanet Parker…” Og sådan fortsatte den længe, inden Shade selv valgte at stoppe den. Han vendte sig mod eleverne igen. ”Dagligt blev disse lange lister hørt i radioen.. Jeg vil derfor bede Jer om at skrive ned, hvad I føler.. hvad I tror der skete.. og om disse mennesker nogensinde blev fundet igen. Det skal lige siges, at det er mugglere og halvblods primært dette drejede sig om.. I må gå i gang.”
Lektie: Den mørke tidsalder
- Skriv et RPG over lektionen
- Hvad følte du, da radioværten remsede navnene op?
- Hvordan følte du stemningen?
- Hvordan tror du at det har været dengang?
- Hvad fortæller indslaget om den mørke tidsalder?
Bonusspørgsmål: Hvem af trioen lyttede nøje med i radioen?
Lektie: Den mørke tidsalder
- Skriv et RPG over lektionen
- Hvad følte du, da radioværten remsede navnene op?
- Hvordan følte du stemningen?
- Hvordan tror du at det har været dengang?
- Hvad fortæller indslaget om den mørke tidsalder?
Bonusspørgsmål: Hvem af trioen lyttede nøje med i radioen?