Post af Evan Riley den Jul 4, 2015 23:26:13 GMT 1
Det var begyndt at blive en anelse akavet, syntes han. Hvad skulle de egentlig snakke om? De havde jo ikke set hinanden i så lang tid. Gamle dage? Skulle han sige noget om gamle dage? Han åbnede munden, men Caleb kom ham i forkøbet, ved at fortælle om en brækket arm. ”Virkelig?” Evan kiggede på den høje dreng og smilede en anelse. Ikke fordi han var glad over at Caleb havde brækket sin arm. Det var mere et nervøst smil, hvis de nu skulle til at snakke om ar og brækkede lemmer. Han så til, som Caleb viste ham hvor han nu måtte have et ar og han nikkede en gang ved tanken. Lige siden han var blevet angrebet at sin gamle professor, i varulve-form, havde han ikke været så god til ar, nu hele hans overkrop og hans skjulte nakke var dækket med både små og store ar følte han, at det var nok. Det var ikke noget han brød sig om at se på, eller snakke om, men han havde da sit ben, at fortælle om? ”Jeg lavede nogenlunde det samme, bare på benet,” fortalte han, ”Der var en pige det ramte mig med en, eh, et bat. Det er derfor jeg går en smule spøjst.” Grynte-grinede han. Det var faktisk slet ikke morsomt, eller lidt måske. Hvi han havde været tilskuer til kampen havde han da grinet ved synet, og bagefter brækket sig over den forfærdelige lyd bagefter. Evan undlod dog at fortælle om sine kradse- og bidemærker. Det var jo ikke fordi Caleb nogensinde ville komme til at se dem alligevel.
Et undrende udtryk gled frem på drengens ansigt, da Caleb fortalte, at han nu var bartender. Overraskende, for han virkede ikke som sådan en type. ”Det kender jeg én som vil bliver glad for at høre!” Sagde han, til det med at Caleb nu kunne blande hvad som helst. Evan havde ikke fået et arbejde. Evan havde faktisk ikke lavet noget som helst, siden han gik ud af skolen og nu hvor hans gamle barndomsven stod og fortalte hvad han nu lavede og hvad hans planer var, kunne Evan ikke lave være med at få en dårlig fornemmelse i maven. Fornemmelsen blev kun værre af, at Caleb nu begyndte at spørge, om han ikke havde planer om uddannelse… Om han bare skulle babysitte resten af livet. ”Øh, nej, altså… Jeg…” Han vidste ikke rigtig hvad kan skulle svare, for han havde aldrig rigtig haft en plan om, hvad han ville være når han en gang blev voksen. Da han var mindre ville han være brandmand, men ville alle små drenge ikke det? Og så havde han jo ikke rigtig kunne lave noget siden ulykken. Han bed sig næsten irriteret i underlæben. ”Jeg har ligget syg i ret lang tid,” forklarede han. ”Så jeg har ikke rigtig kunne lave noget.” Var det bare en dårlig undskyldning? Det var jo ikke fordi det var løgn, men han vidste jo bare i virkeligheden ikke hvad han ville. Kunne han overhoved noget?
”Øhm, hvad har du ellers lavet?” Prøvede han, for endnu en gang at køre samtalen over på Caleb. Han blev hel dårlig over at snakke om sine fremtidsplaner.
Et undrende udtryk gled frem på drengens ansigt, da Caleb fortalte, at han nu var bartender. Overraskende, for han virkede ikke som sådan en type. ”Det kender jeg én som vil bliver glad for at høre!” Sagde han, til det med at Caleb nu kunne blande hvad som helst. Evan havde ikke fået et arbejde. Evan havde faktisk ikke lavet noget som helst, siden han gik ud af skolen og nu hvor hans gamle barndomsven stod og fortalte hvad han nu lavede og hvad hans planer var, kunne Evan ikke lave være med at få en dårlig fornemmelse i maven. Fornemmelsen blev kun værre af, at Caleb nu begyndte at spørge, om han ikke havde planer om uddannelse… Om han bare skulle babysitte resten af livet. ”Øh, nej, altså… Jeg…” Han vidste ikke rigtig hvad kan skulle svare, for han havde aldrig rigtig haft en plan om, hvad han ville være når han en gang blev voksen. Da han var mindre ville han være brandmand, men ville alle små drenge ikke det? Og så havde han jo ikke rigtig kunne lave noget siden ulykken. Han bed sig næsten irriteret i underlæben. ”Jeg har ligget syg i ret lang tid,” forklarede han. ”Så jeg har ikke rigtig kunne lave noget.” Var det bare en dårlig undskyldning? Det var jo ikke fordi det var løgn, men han vidste jo bare i virkeligheden ikke hvad han ville. Kunne han overhoved noget?
”Øhm, hvad har du ellers lavet?” Prøvede han, for endnu en gang at køre samtalen over på Caleb. Han blev hel dårlig over at snakke om sine fremtidsplaner.