Post af Trescott Roden den Apr 19, 2014 0:15:04 GMT 1
"Godt." Var det eneste svar Scott kunne komme op med. Han kunne slet ikke fatte at Mattheus ville gøre dette mod Alyxia, og det værste var at han virkede total ligeglad. Hvordan kunne han bedrage Alyxia på denne måde? "Jamen hvor er jeg dog glad for at I to så sammen kan løse verdens problemer." Mumlede Scott med en let hovedrysten. "Og ja Matt det havde måske været en fair deal hvis hun havde ventet 4 dage, eller uger. Men 4 år?" Scott slog atter lidt ud med hånden. "Jeg blander mig ikke så længe du fortæller hende sandheden." Sagde Scott og så lidt hårdt på Matt, "Aly er min ven, og en del bedre en af slagsen end du tilsyneladene har været, så jeg beklager Mattheus, men min loyalitet er overfor hende, ikke for dig." Scott havde altid støttet Matt og prøvet at gøre sit for at styrke Matt og Alys forhold, hvilket han bittert fortrød nu. "Ja naturligvis, tillykke med det." Sagde Scott koldt og sendte Matt et lygegyldigt blik. At høre Mattheus sige at han ville gå op og hygge med Zachary gjorde ondt, mest fordi en del af Scott så brændende ønksede at det kunne være ham selv der gjorde det. Scott største drøm havde altid været at få en familie. Nu havde han en søn, men sønnen kunne bedre lide hans bedste ven, fordi det havde været ham som var involveret, Scott hadede det! At Raquel var havde været forelsket i ham overraskede ham faktisk, han havde ikke set det dengang. "Så du valgte at holde mig udenfor fordi jeg sagde et forkert navn." Konstaterede han tørt. "Nej det har jeg fattet," svarede han og så koldt til som Matt kyssede hende, alt i ham vendte sig, det var kvalmende, fordi han vidste at Aly sad ganske uvidende derhjemme. Scott fugtede sine læber som Matt gik op ovenpå. "Ja jeg har virkelig lyst til at snakke mens Matt er ovenpå med min søn." mumlede Scott trist og tog en dyb indånding, "men ja jeg ville da elske at snakke tingene igennem Raquel, men ærlig talt så ved jeg ikke hvad jeg skal sige, du virker mere interesseret i at hygge og lege familie med Matt, og du plabre løs om hvad der er bedst for Zachary, men har du tænkt det igennem? Hvad så når Matt og Aly bliver gift, hvis Aly mod alt forventning tilgiver ham det her?" Scott så på hende med en kulde i blikket han ikke før havde brugt mod hende, hun havde altid haft en speciel plads i hans hjerte, men når hun kunne fryse ham ude, kunne det bestemt godt gengældes. "Hvad hvis han alligevel vælger Aly i sidste ende, så står du lige pludselig alene med Zach og af en eller anden årsag føler jeg lidt at det er den eneste grund til at du skal bruge mig. For så vil Zach have en 'dårlig erstatning' når Matt skrider." Han blik blev pludselig underligt sårbart igen, han havde svært ved at kontrollere alle de følelser der væltede rundt indeni.