Post af Deleted den Nov 19, 2014 19:36:49 GMT 1
Eleverne strømmede ind, i drivhus nummer 2 da de skulle have deres første time i botanik efter ferien, stemningen var høj og alle snakkede munter sammen imens de fandt en plads ved langbordet. Denne dag var der sat kedler frem, et par krukker med malurt, nælder og så lå der et par eliksir bøger i små stakke lige til at tag. Eleverne så spændt på tingend og ventede på deres nye lære ville dukke op. Da Callum trådte ind i drivhus, stoppede samtalerne og alles øjne blev rettet mod den nye unge lære, han sendte et stort smil rundt til dem alle" velkommen til, håber i har haft en god sommerferie og er klar til at lære en masse"sagde han muntert med sin hæse stemme med den tydelige skotske accent. Han betragte sine elever nysgerrig" mit navn er Callum Drummond, men jeg vil gerne have i kalder mig Professor Drummond" sagde han venligt og nikkede let, og pegede så på bordet" er der nogle der kan gætte dette års tema?"spurgte han roligt og så rundt, da en pige rakte hånden op" ja dig?"svarede han roligt, hun så lidt usikker på ham" hvilke planter der bruges i eliksirer?"sagde hun tøvende, hvorefter han sendte hende et varmt smil" et er nemlige lige det vi skal snakke om"sagde han rosende. Han lage armene over kors imens han så rundt på dem" jeg vil meget gerne høre hvad i ved om dette emne, om i kender nogle planter, eller i selv har prøvet at lave noget med dem, og så må i gerne skrive hvad i forventer til dette fag og hvilke planter i gerne vil lære at kende"sagde han roligt. " hvis i har spørgsmål så kom gerne til mig, og ellers så bare gå igang, jeg vil gerne se opgaverne oppe ved mit bord inden timen slutter"sagde han roligt.
Lektier
Jeg vil gerne se en RPG opgave, om hvordan i opfatter timen, hvad i ser og hvad i ved om emnet. I må meget gerne komme med forslag til spændende planter og hvad i forventer i denne undervisning. Hjælpemidler er tilladt, men husk at skrive jeres kilder på. Og så må jeg informere om at kopiring giver karaktern trold.
Lektier
Jeg vil gerne se en RPG opgave, om hvordan i opfatter timen, hvad i ser og hvad i ved om emnet. I må meget gerne komme med forslag til spændende planter og hvad i forventer i denne undervisning. Hjælpemidler er tilladt, men husk at skrive jeres kilder på. Og så må jeg informere om at kopiring giver karaktern trold.