Post af Deleted den Sept 13, 2014 23:49:00 GMT 1
Han smilede skævt til hende. "Jeps, nogle vaner er svære at komme ud af," svarede han med et skævt smil. Den lille hund var efterhånden vandt til ham, han smilede til hende og skulle til at spørge om hun godt kunne lide hunde, hvilket nok var et lidt dumt spørgsmål, men hendes bekymrede udtryk fik hans smil til at dale en kende. Havde han sagt noget forkert? Igen så det alligevel ud til at hun lyste lidt op igen kort derefter hvilket også beroligede Nate en del. Samtalen med Rupert var kort, men uden at de fejede den ælde mand af. Som de stod i elevatoren smilede han lidt forsigtigt til hende. Hun måtte da tro at han var bindegal. "Nej ikke rigtigt...altså han er hjemløs, jeg lader altid porten dernede stå åben så de kan komme i ly for vejr og vind. Nogle af dem, som Rupert, kommer ofte igen, hvis jeg har lidt mad i overskud plejer jeg at give det til dem der er her." Han så lidt væk, "det er da i hvert fald bedre end at smide det ud." Kors hvor måtte han dog lyde ynkelig og venneløs i hendes øre. Han åbnede igen gitteret som de nåede toppen. Elevatoren lå nogenlunde i midten af bygningen som de trådte ud var der blot et meget stort tomrum på den ene side hvorimod den anden side var bygget lidt op som en reel lejliged samlet i hjørnet. "Der er en del overskydende plads, men det er svært at fylde ud." Forklarede han som han gik nærmere og pegede lidt rundt. "Køkken og stue, oppe på himsen er soveværelset og bag køkkenet ligger badeværelset." Afsluttede han. Der havde været masser af plads til at lave et rigtigt soveværelse, men han kunne godt lide at have tingene samlet, så virkede det ikke så stort og tomt. I 'stuen' stod en lys sofagruppe. Der var en mindre pejs og et tv. Spisebordet stod mellem det åbne køkken og sodagruppen og en lille vindeltrappe førte op til det åbne soveværelse hvorfra man kunne kigge ned over stuen. "Det er ikke så meget, og du må som sagt undskylde rodet" sagde han med et lille smil. Det var ganske tydeligt at der ikke var en kvinde i huset. Ikke at der var klamt, men en mindre opvask stod i vasken og sofapuderne lå lidt hulter til bulter og den slags.