Post af Marguerite Sophia King den Jun 19, 2014 20:32:52 GMT 1
Imellem: Marguerite Sophia King & Jayden Darren
Rita hævede tvivlende det ene øjenbryn. ”Er du nu sikker på det?” mumlede hun lavt - for hun havde da ikke set hans vidunderlige vid demonstreret i timerne i hvert fald. Det virkede ikke som om, at han var interesseret i at lære noget, mere som om han kun kom for at tale ned om mugglere og mugglerfødte. Hvad, kunne Rita ikke lade være med at tænke, mon der skete, hvis han en dag faldt for én af dem? Indrømmet, det ville være hylemorsomt.
”Årh, hold op. Det bedste ved den her post er da, at jeg kan få lov til at trække point. Du sagde selv, jeg manglede sjov i min hverdag.” skældte hun og slog opgivende ud med hænderne. Hvad kunne hun gøre? Det var jo også vældig hyggeligt at vejlede og vise de små elever til rette, men i virkeligheden gemte der sig måske en indre magtgal kvinde i Rita. Det var både sjovt og tilfredsstillende, når hun greb nogen på fersk gerning i et regelbrud, eller konfiskerede et helt lager af Zonkos-produkter. Men hallo.. Hvornår var hun blevet en fister?
Rita stoppede den der. Hun var nu ganske sikker på, at han havde brugt præcis ordet ’bange’, men hun kunne med garanti ikke få ham til at indrømme det. Selvom det da havde været en trumf uden lige. Hans korte tøven i midten af sætningen, undgik ikke hendes opmærksomhed, og hun spekulerede på, hvad han mon ville have sagt. ”Jeg har ikke brug for at blive reddet, ellers tak.” bemærkede hun ophøjet og rystede igen opgivende på hovedet over ham. Nok så Rita lidt for porcelænsagtig ud, men hun var mere hård end som så. Og havde i hvert fald ikke brug for at blive reddet! Hun kunne snildt klare sig selv, hvad end han havde i sinde at kaste hende ud i.
Rita smuttede ud ad døren efter Jayden, og efter et par lange skridt var hun oppe på siden af ham. ”Igen beviser du, at du ikke kender mig. Jeg kan slet ikke finde ud af at spille kostbar.” hævdede hun håbløst og kastede et nervøst blik tilbage over den ene skulder, som de krydsede indgangshallen.